Der er altid et “men”. Også når talen falder på et emne som pris. Engang tilbage i april måned var der en debat på facebook-gruppen “Folieaberne”. Den handlede om, hvad der sker med prisen og servicen, når prisen bliver den afgørende faktor.

Det emne er super relevant – ikke mindst i en branche med mange små og mindre aktører. Ingen tvivl om, at nogle af de store virksomheder som fx Lasertryk.dk, Flyeralarm og Onlineprinters alene på grund af deres størrelse kan producere så effektivt, at de kan tilbyde standardopgaver løst godt til en”billig penge” og i en fornuftig kvalitet. Men for mange andre virksomheder er der en grænse, hvis de stadig skal drive en lønsom virksomhed. Og det kan risikere at gå ud over kvaliteten af det leverede arbejde. Er det det kunderne ønsker? Og er det sådan et stykke arbejde, producenterne ønsker at levere?

Jeg synes emnet er så relevant, at det bliver til en panel-debat på Sign, Print & Pack-messen i Odense Congress Center den 18 – 19 september. Debatten er fortsat under udvikling, men den bliver lagt op på sipp.dk så snart den er klar. Og du kan også følge messen på facebook under gruppen Sign, Print & Pack.